Diagnostyka i naprawa nastawników turbin
Nasza firma zajmuje się profesjonalną naprawą elektronicznych nastawników turbin takich firm jak Garrett, Hella, Mitsubishi.
Najnowszym sposobem regulacji stopnia doładowania silnika jest zastosowanie przez producentów elektronicznych nastawników turbin. Zastosowanie ich powoduje, że sposób kontroli jest najbardziej dokładny pozwalając na nawet najmniejsze stopnie regulacji.
Pozwala to na wydłużenie żywotności turbin, zwiększenie ich efektywności co przekłada się na większa moc i mniejsze zużycie paliwa.
Niestety poza wieloma korzyściami płynącymi z zastosowania tego świetnego układu regulacji pojawiły się również nowe wady. Nastawniki te w wyniku ciągłej pracy szybko ulegają zużyciu co przyczynia się ostatecznie do zatrzymania ich pracy a w efekcie braku doładowania i zapaleniu się kontrolki Check Engine lub kontrolki Świec Żarowych.
Producenci turbosprężarek z elektronicznymi nastawnikami od początku założyli, że w przypadku usterki jednego z elementów należy zmienić całość. Wymiana takiego zespołu jest bardzo droga. W związku z tym na rynku pojawił się szereg rozwiązań do regeneracji samych turbin za pomocą specjalistycznych urządzeń.
Jednak jak już zostało wspomniane najczęściej ulega uszkodzeniu elektroniczny nastawnik turbiny. W tym miejscu z pomocą przychodzi nasza firma. Wieloletnie doświadczenie w naprawie urządzeń elektromechanicznych odpowiadających za regulację różnych parametrów takich jak na przykład przepustnice, zawory EGR, nastawniki klap itp. pozwoliło nam na rozwiązanie również problemów związanych z elektronicznymi nastawnikami turbin. W ciężkich przypadkach, gdy naprawa nie jest już możliwa oferujemy wymianę uszkodzonych podzespołów na nowe.
Jeśli stwierdzimy, że nastawnik nie jest już do naprawy to nie pobierzemy żadnych opłat serwisowych.
W przypadku nastawników Garretta jak i Hell’i oferujemy wymianę silników jak i ślimaków oraz naprawę elektroniki.
Standardowy koszt naprawy nastawników to 200zł netto z wliczonymi kosztami przesyłki. W przypadku potrzeby wymiany silniczka na drugi koszt wynosi 300zł netto.
Poniżej znajduje się lista nastawników, które naprawimy:
Garrett (Numery G umieszczone są na boku metalowej części nastawnika Garret)
G-01
G-61
G-203
G-001
G-62
G-206
G-02
G-64
G-208
G-09
G-66
G-211
G-013
G-72
G-219
G-014
G-74
G-221
G-015
G-79
G-222
G-13
G-88
G-271
G-20
G-92
G-273
G-21
G-93
G-276
G-23
G-96
G-277
G-24
G-103
G-282
G-25
G-105
G-285
G-27
G-107
G-290
G-28
G-107
H-02
G-29
G-108
H-03
G-31
G-109
G-32
G-125
G-33
G-131
G-34
G-135
G-35
G-136
G-36
G-138
G-40
G-139
G-42
G-149
G-44
G-167
G-45
G-169
G-48
G-185
G-49
G-186
G-50
G-187
G-53
G-188
G-54
G-199
Natawniki Hella
712120 6NW 008 412
712120 6NW 009 206
712120 6NW 009 420
781751 6NW 009 660
763797 6NW 009 543
752406 6NW 009 206
730314 6NW 009 228
758353 6NW 009 228
761963 6NW 009 483
Nastawniki Siemens
5304 970 0050
5900 110 7027
059 145 725
BV50 0054
5900 110 7032
059 145 752 E
5304 970 043
5900 110 7011
059 147 725
BV50 0055
5900 110 7055
059 145 725 J
5304 970 0035
5900 110 7027
059 145 725
Mitsubishi
49135-05895
49135-05885
49135-05860
49135-05850
49135-05840
49135-05830
49135-05760
49135-05880
49135-05630
49135-05671
49135-05670
49135-05651
49135-05650
49135-05641
49135-05640
49135-05620
49135-05610
49335-00440
49335-00230
49335-00220
49490-93501
Po naprawie wszystkie nastawniki poza tymi produkcji Garrett i Hella wymagają kalibracji wykonanej po montażu za pomocą testera diagnostycznego. W trakcie montażu należy także zwrócić uwagę na zminimalizowanie luzów na cięgnach nastawników.
Sposoby do tego by upewnić się, że nastawnik uległ uszkodzeniu:
1. Podpiąć tester diagnostyczny do gniazda OBDII i odczytać błędy
Typowe błędy dla nastawników:
P132A - awaria sterownika turbiny
P132B - Uszkodzony moduł sterowania turbiną
P139A - Uszkodzony moduł sterowania turbiną
P1952 - Sterownik 1 turbosprężarki Uszkodzenie
P1953 - Sterownik 2 turbosprężarki Uszkodzenie
P3348 - 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
013128 - Sterownik turbosprężarki 1/ usterka elektryczna obwodu sterującego
2. Wykonać samemu test poprzez poruszenie cięgna nastawnika i sprawdzenie pod kątem mechanicznego zacinania się oraz obserwacji poruszenia cięgna po przekręceniu stacyjki (powinno się swobodnie poruszyć).
3. Przy uruchomionym silniku przy zwiększaniu obrotów cięgno powinno się poruszyć.
4. W przypadku nastawników firmy BORG i Mitsubishi cięgno można poruszyć ręcznie przy wyłączonej stacyjce. Jeśli nie zacina się mechaniczne w całym zakresie ruchu to problemy leży po stronie elektrycznej nastawnika a nie turbiny.
5. W przypadku nastawników Garret i Hella należy rozpiąć cięgno i wtedy nim poruszać. Test tak jak w punkcie 4.
Na wykonane naprawy udzielamy 12 miesięcznej gwarancji na podstawie Paragonu lub Faktury VAT.
Tylko u nas będziesz miał pewność, że Twój samochód nie stanie "w środku pola" przez źle naprawiony element.
W jaki sposób można dostarczyć sterownik do naszej firmy:
- wypełnij formularz kontaktowy na naszej stronie
- napisz do nas maila z opisem usterki lub pojawiającym się błędem
- skontaktuj się telefoniczne i opisz usterkę lub błąd
- przyjedź osobiście do naszej a my zdiagnozujemy Twój sterownik
- po wcześniejszym uzgodnieniu przyślij paczkę, a my odeślemy naprawiony sterownik kurierem
*** OFERUJEMY NAJWYŻSZĄ JAKOŚĆ USŁUG NAPRAWY I REGENERACJI ELEKTRONIKI ***
Kontakt:
GLOBAL MOTO SERVICE S.C.
ul. Mysikrólika 18/25
02-809 Warszawa
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kom. 660-711-669
kom. 604-060-729