Naprawa i diagnostyka elektroniki automatycznej skrzyni biegów, lewarków różnych marek (Mercedes, JEEP 2.7 CRD i inne)
Profesjonalna naprawa lewarka zmiany biegów montowanej w samochodzie Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
Usterka modułu identyfikowana jest po kodzie błędu P0702. Błąd może być stały lub też pojawiać się sporadycznie.
W większości przypadków czas naprawy nie przekracza 72h.
Na wykonaną usługę udzielamy 6-miesięcznej gwarancji.
Wystawiamy Fakturę VAT lub Paragon.
Przed wysłaniem przedmiotu do naprawy prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny w celu potwierdzenia diagnostyki i omówienia szczegółów realizacji usługi.
W jaki sposób można dostarczyć sterownik do naszej firmy:
- wypełnij formularz kontaktowy na naszej stronie
- napisz do nas maila z opisem usterki lub pojawiającym się błędem
- skontaktuj się telefoniczne i opisz usterkę lub błąd
- przyjedź osobiście do naszej a my zdiagnozujemy Twój sterownik
- po wcześniejszym uzgodnieniu przyślij paczkę, a my odeślemy naprawiony sterownik kurierem
Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów Audi Multitronic VL30, VL300, VL380, VL381
Sterownik automatycznej skrzyni biegów Multitronic, montowany w samochodach Audi.
Większość usterek tego sterownika spowodowana jest wadami fabrycznymi i ciężkimi warunkami pracy w środowisku wysokich wibracji i temperatury.
Typowe objawy:
- Skrzynia nie zmienia biegów
- Nie można ustawić biegu wstecznego REVERSE R
- Symbole PRNDS migają, znikają lub świecą na stałe
- Skrzynia biegów pozostaje na pozycji Neutral N
- Skrzynia biegów słabo zmienia biegi
- Skrzynia biegów wchodzi w tryb awaryjny, najczęściej po rozgrzaniu
- Ograniczenie mocy
Błędy zgłaszane przez diagnostykę:
- 17090 / P0706 - Czujnik zakresu jazdy - sygnał mało prawdopodobny
- 17106 / P0722 - Czujnik prędkości biegu G195 - brak sygnału
- 17111 / P0727 - Sygnał prędkości z jednostki kontrolnej silnika - brak sygnału
- 17134 / P0750 - Zawór przełącznika 1=> cewka 1 N88 - złe funkcjonowanie
- 17137 / P0753 - Zawór przełącznika 1=> cewka 1 N88 - błąd elektryczny w przepływie prądu
- 18165 / P1757 - Napięcie zasilania - obwód otwarty
- 18201 / P1793 - usterka czujnika prędkości 2 / G196 brak sygnału
- 18221 / P1813 - Zawór kontroli ciśnienia 1 N215 usterka elektryczna
- 18222 / P1814 - Zawór kontroli ciśnienia 1 N215 obwód otwarty / zwarcie do masy
- 18226 / P1818 - Zawór kontroli ciśnienia 2 N216 usterka elektryczna
- 18227 / P1819 - Zawór kontroli ciśnienia 2 N216 obwód otwarty / zwarcie do masy
Model: Multitronic V30
Samochody: Audi A4, A6, RS6
Model: Multitronic VL300
Samochody: Audi A4, A6, A8
Model: Multitronic VL380/381/382
Samochody: Audi A4, A5, A6
Przykładowe numery:
Multitronic V30
01J 027 156 CG, 01J 927 156 AL, 01J 927 156 JJ, 01J 927 156 OJ, 01J 927 156 DE, 01J 927 156 FA, 4F9 910 155 B
Multitronic VL300
0AW 927 156 G, 4B0 910 155 D, 4B0 910 156 B, 4B1 910 155 A, 4B1 910 155 D, 4F2 910 155 N, 4F5 910 157 F, 8E0 910 155, 8E0 910 156 L, 8E0 910 156 Q, 8E0 910 159, 8E0 910 159 C, 8E1 910 155 B, 8E1 910 155 M, 8E2 910 155 A, 8E2 910 155 E, 8E2 910 155, 8E2 910 156 Q, 8E3 910 155 Q, 8E4 910 155 A, 8E5 910 155, 8K0 927 155,
Multitronic VL380/381/382
0AW 927 156, 0AW 927 156 H, 0AW 927 156 K, 00403263B4 00403263B0 0AW 927 156 E H
Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów DSG7 DQ200
DQ200 D, DQ200 G2, DQ200 MQB.
Typowe objawy:
– Skrzynia biegów często wchodzi w tryb awaryjny
– Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów
– błędy komunikacji CAN
– Przepalanie się bezpiecznika 30A do sterownik automatycznej skrzyni biegów
– Symbole PRNDS migają na liczniku
– Skrzynia nie przełącza biegów
– Usterki czujników prędkości lub elektrozaworów
Błędy zgłaszane przez diagnostykę:
- P0562 / 16946 - za niskie napięcie zasilania
- P1604 / 18012 - Usterka wewnętrzna modułu
- U0101 / 28773 - Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów
Auta w których występuje sterownik DSG7 DQ200:
Audi: A1, A3 (2008 - 2011)
Seat: Altea, Altea XL, Ibiza, Leon (2007 - 2011)
Skoda: Superb, Octavia II, Octavia III, Fabia II, Fabia III (2008-2011)
Volkswagen: Bettle, Bora, Caddy, Golf, Golf Plus, Jetta Wagon, Passat, Polo, Scirroco, Sharan, Tiguan, Touran (2007 – 2011)
Przykładowe numery sterownika:
0AM927769, 0AM927769 K, 0AM325065 C, 0AM325219, 0AM325065, 0AM300048L
Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów DSG6 DQ250
Sterownik automatycznej skrzyni biegów stosowany w samochodach grupy VAG – Audi, Skoda, VW. Następca znanego z Audi Multitronica. Mimo wprowadzonych zmian nie ustrzegł się wad konstrukcyjnych które czynią go podatnym na awarie. Sterownik musi zmagać się z ciężkimi warunkami pracy w środowisku wysokiej temperatury i wibracji.
Typowe objawy:
– Kilka usterek elektrozaworów
– Kilka usterek czujników
– Brak możliwości załączenia biegu
– Samoczynna zmiana biegu na inny
– Błędy komunikacji CAN
– Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów
Błędy zgłaszane przez diagnostykę:
- P0701 - 17085 Układ sterowania skrzynią biegów zakres/wydajność
- P0715 - 17099 Czujnik prędkości biegu G182 - błąd elektryczny w przepływie prądu
- P0722 - 17106 Czujnik prędkości biegu G195 - brak sygnału
- P0746 - 17130 Zawór kontroli ciśnienia N215, przerwa lub zwarcia w obwodzie
- P0756 - 17140 Cewka elektrozaworu 2 (N89), przerwa lub zwarcie w obwodzie
- P0761 - 17145 Cewka elektrozaworu 3 (N90), przerwa lub zwarcie w obwodzie
- P0766 - 17150 Cewka elektrozaworu 4 (N91), przerwa lub zwarcie w obwodzie
- P0771 - 17155 Cewka elektrozaworu 5 (N92), przerwa lub zwarcie w obwodzie
- P0776 - 17160 Zawór kontrolny ciśnienia 2 (N216), przerwa lub zwarcie w obwodzie
- P1604 - 18012 Usterka wewnętrzna modułu
- P1707 - 18115 Zakłócenie działania modułu mechatroniki
- P1746 - 18154 Napięcie zasilania cewki elektrozaworu - usterka elektryczna w obwodzie
- P1813 - 18221 Zawór kontroli ciśnienia 1 N215 - usterka elektryczna
- P1814 - 18222 Zawór kontroli ciśnienia 1 N215 - obwód otwarty / zwarcie do masy
- P1815 - 18223 Zawór kontroli ciśnienia 1 N215 - zwarcie do plusa
- P1818 - 18226 Zawór kontroli ciśnienia 2 N216 - usterka elektryczna
- P1819 - 18227 Zawór kontroli ciśnienia 2 N216 - obwód otwarty / zwarcie do masy
- P1820 - 18228 Zawór kontroli ciśnienia 2 N216 - zwarcie do plusa
- P1823 - 18231 Zawór kontroli ciśnienia 3 N217 - usterka elektryczna
- P1824 - 18232 Zawór kontroli ciśnienia 3 N217 - obwód otwarty / zwarcie do masy
- P1825 - 18233 Zawór kontroli ciśnienia 3 N217 - zwarcie do plusa
- P1828 - 18236 Zawór kontroli ciśnienia 4 N218 - usterka elektryczna
- P1829 - 18237 Zawór kontroli ciśnienia 4 N218 - obwód otwarty / zwarcie do masy
- P1830 - 18238 Zawór kontroli ciśnienia 4 N218 - zwarcie do plusa
- P1833 - 18241 Zawór kontroli ciśnienia 5 N233 - usterka elektryczna
- P1834 - 18242 Zawór kontroli ciśnienia 5 N233 - obwód otwarty / zwarcie do masy
- P1835 - 18243 Zawór kontroli ciśnienia 5 N233 - zwarcie do plusa
- P1838 - 18246 Zawór kontroli ciśnienia 6 N371 - usterka elektryczna
- P1839 - 18247 Zawór kontroli ciśnienia 6 N371 - obwód otwarty / zwarcie do masy
- P1840 - 18248 Zawór kontroli ciśnienia 6 N371 - zwarcie do plusa
Auta w których montowane były sterowniki:
- AUDI: A3, Q3, TT
- SEAT: ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO
- SKODA: LAURA, OCTAVIA, SUPERB
- VW: BEETLE, CADDY, EOS, GOLF, GOLF PLUS, JETTA, JETTA WAGON, PASSAT, SCIROCCO, SHARAN, TOURAN
Przykładowe numery sterowników DQ250:
02E325025AD, 02E325025AJ, 02E325025AL, 02E325025AN, 02E927770AN, 02E325025AQ, 02E927770AQ, 02E325025AS, 02E927770AE, 02E325025AE, 02E927770AD, 02E927770AL, 02E927770AM, 02E927770AN, 02E927770AS, 02E325025L, 02E927770E, 02E927770G, 02E927770L, 02E325025G, 02E300041C, 02E325025L, 02E927770E, 02E927770G, 02E300042Q, 02E300041R, 02E927777D, 02E927770AJ, 02E92777OAD, 02E927777OL, 02E300041N,
Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów DSG DQ381 DQ500
Typowe objawy:
- Uszkodzone czujniki
- Brak biegów parzystych lub nieparzystych
Błędy zgłaszane przez diagnostykę:
- P1735 - 10666 - Czujnik położenia sprzęgła 1 - usterka elektryczna
- P1736 - 10668 - Czujnik położenia sprzęgła 2 - usterka elektryczna
- P0805 - Uszkodzona funkcja czujnika położenia sprzęgła
Modele aut w których występuje sterownik skrzyni biegów DSG DQ381 DQ500:
Audi: A3, RS3, TT, Q2
Seat: Ateca
Skoda: Karoq, Kodiaq, Superb, Octavia
Volkswagen: Arteon, Atlas, Caravelle, Golf, Multivan, Passat, Teramont, Tiguan, Transporter, Santana
Przykładowe numery sterownika DSG DQ381 - Volkswagen:
0GC 927 711 G, 0 250 550 109, 0 260 550 138, 0 260 550 150, 0DE 927 711 B, 0DL 300 011 A, 0DL 300 011 B, 0DL 300 011 N, 0DL 300 012 M, 0DL 300 012 N, 0DL 300 012 P, 0DL 300 013 A, 0DL 300 045 B, 0DL 300 045 R, 0DL 300 047 G, 0GC 300 011 G, 0GC 300 012, 0GC 300 012 B, 0GC 300 012 D, 0GC 300 012 E, 0GC 300 013 N, 0GC 300 040 T, 0GC 300 042 G, 0GC 300 042 H, 0GC 300 042 R, 0GC 300 043, 0GC 300 044 F, 0GC 300 046 A, 0GC 325 025 D, 0GC 927 711 H, 0 260 550 086, 02600550109, 0280550109
Przykładowe numery sterownika DSG DQ381 - Skoda:
0GC 927 711 H, 0 260 550 138, 0 260 550 150, 0DL 300 011 N, 0DL 300 012 N, 0GC 300 012 L, 0GC 300 013 L, 0GC 300 042 R, 0GC 300 042 T, 0GC 300 043, 0GC 300 045 A, 0GC 927 711 G, 0 269 550 109, 0 260 550 133
Przykładowe numery sterownika DSG DQ381 - Seat:
0 260 550 109, 0 260 550 126, 0DE 927 711 C, 0GC 300 011 S, 0GC 300 012, 0GC 300 044
Przykładowe numery sterownika DSG DQ381 - Audi:
0 260 550 126, 0DE 927 711 C, 0GC 300 011 R, 0GC 300 012, 0GC 300 042 B
Przykładowe numery sterownika DSG DQ500 - Audi:
0BH 300 011 P, 0BH 300 012 A, 0BH 300 045 P, 0BH 325 025 D, 0BH 927 711 B, 0BT 300 011 H, 0BT 300 012, 0BT 300 045 F, 0BT 300 046 E, 0DL 300 011, 5WP2 5001, 5WP2 5002 AB, 5WP2 5003 AC, 5WP2 5006, 5WP2 5007 AA, 5WP2 5200 AB
Przykładowe numery sterownika DSG DQ500 - Volkswagen:
A2C53210755
Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów MERCEDES 722.7 CVT
A- klasa W168, Vaneo W414
Lata produkcji: 1997 - 2005
Typowe objawy:
- na liczniku wyświetla się symbol "F"
- skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i auto traci moc
- skrzynia losowo przełącza bieg na NEUTRAL "N" albo na inny
- brak komunikacji ze sterownikiem
- błędy komunikacji CAN
- nie da się uruchomić pojazdu
- gdy samochód zimny skrzynia pracuje dobrze, po rozgrzaniu pojawiają się problemy
Błędy zgłaszane przez diagnostykę:
- P1840 / 2120 - Y3/7Y1 - uszkodzony elektrozawór 1-4
- P1841 / 2121 - Y3/7Y2 - uszkodzony elektrozawór 3
- P1842 / 2122 - Y3/7Y3 - uszkodzony elektrozawór 2-5-R
- P1843 / 2106 - Y3/7Y4 - uszkodzony elektrozawór blokady sprzęgła
- P1844 / 2123 - Y3/7Y5 - uszkodzony elektrozawór ciśnienia przełączania
- P1850 / 2204 - Y3/7N1 - uszkodzony czujnik prędkości obrotowej skrzyni
- P1858 / 2227- Y3/7S1- uszkodzony styk blokady rozrusznika
- P1897 - Moduł FGS uszkodzony
- P1903 - Moduł FGS uszkodzony
Każdy sterownik skrzyni biegów Mercedes 722.7 jest sprawdzany i naprawiany pod kątem typowych uszkodzeń oraz przyszłych, które mogą ujawnić się podczas dalszej eksploatacji. Regenerujemy także sterowniki po nieudanej naprawie.
Na naprawiony sterownik skrzyni biegów udzielamy 6 miesięcznej gwarancji.
Modele aut w których występuje sterownik skrzyni biegów CVT 722.7:
A-klasa: A140, A160, A160 DI, A170, A170 CDI, A190, A210, W168,
Vaneo: 170 CDI, W414
Przykładowe numery sterowników:
A0335450232, A0245454932, A0245455332, A1685451532, A0285451532, A0285450832, A1685451632, A0285450732, A0275459932, A0285450832, A0335450032, A0285451232, A0245454532.
Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów MERCEDES 722.8 CVT
Lata produkcji: 2004 – 2012
A-klasa W168 W169
B-klasa W245 W246
Typowe objawy:
- na liczniku wyświetla się symbol "F"
- skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i auto traci moc
- skrzynia losowo przełącza bieg na NEUTRAL "N" albo na inny
- brak komunikacji ze sterownikiem
- błędy komunikacji CAN
- nie da się uruchomić pojazdu
- gdy samochód zimny skrzynia pracuje dobrze, po rozgrzaniu pojawiają się problemy
- skrzynia nie przełącza biegów
Błędy zgłaszane przez diagnostykę::
- P0657 Zasilanie elektrozaworów modułu sterującego w przekładni CVT jest uszkodzone
- P0705 Usterka obwodu czujnika wyboru zakresu skrzyni biegów
- P0717 Sygnał obrotów z komponentu Y3/9b3 (czujnik obrotów na wejściu CVT) nie jest dostępny
- P0720 Awaria czujnika prędkości wyjściowej
- P0722 Sygnał prędkości obrotowej z komponentu Y3/9b5 (czujnik prędkości obrotowej wyjścia CVT) nie jest dostępny
- P0739 Dodatkowy sygnał obrotów komponentu Y3/9b5 nie jest dostępny
- P0741 Uruchomienie sprzęgła przemiennika momentu obrotowego nie jest możliwe
- P0793 Obwód czujnika prędkości wału pośredniego Y3/9b4 brak sygnału
- P0842 Uszkodzone napięcie wyjściowe lub czujnik ciśnienia elementu (zwarcie do masy)
- P0843 Uszkodzone napięcie wyjściowe lub czujnik ciśnienia elementu (zwarcie do plusa)
- P0896 Niedopuszczalna regulacja współczynnika obniżania w przekładni CVT
- P1634 Element Y3/9n1 (CVT) jest uszkodzony lub zasilanie jest uszkodzone (za niskie napięcie)
- P2722 Niedopuszczalne zamknięcie sprzęgła hydraulicznego
- P2731 Niedopuszczalne zamknięcie sprzęgła hydraulicznego– 0793 Sygnał prędkości obrotowej elementu Y3/9b4 (czujnik prędkości obrotowej wtórnej napędu CVT) jest niedostępny
Każdy sterownik skrzyni biegów Mercedes CVT 722.8 jest sprawdzany i naprawiany pod kątem typowych uszkodzeń oraz przyszłych, które mogą ujawnić się podczas dalszej eksploatacji. Regenerujemy także sterowniki po nieudanej naprawie.
Na naprawiony sterownik skrzyni biegów udzielamy 6 miesięcznej gwarancji.
Modele aut w których występuje sterownik skrzyni biegów CVT 722.8:
Mercedes A-Class A150 / A160 / A170 / A180 / A200 (W168 W169 2005-2010)
Mercedes B-Class B150 / B160 / B170 / B180 / B200 (W245 W246 2006-2012)
Przykładowe numery sterowników:
A1695451032, A1695451062. A2463700902, A1685451032. A0034442410, A1693700806, A00344664210, 00107205B1, 00107205A9, 00403159A, 00403159A, A0034462410, A1685451032, A0034442410. A1693700606, A00344664210, 00107205A7, 00107205B0, 00403159A, 00403159A9, 00403159B0
Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów MERCEDES 7G-Tronic NAG2 (722.9)
Lata produkcji: 1998 – 2016
Typowe objawy:
- Błędy czujnika prędkości obrotowej turbiny
- Błędy elektrozaworów
- Utrata napędu w trakcie jazdy, brak możliwości dalszej jazdy
- Efekt poślizgu sprzęgła
- Skrzynia ciągle zmienia biegi
- Po rozgrzaniu silnika skrzynia wchodzi w tryb awaryjny
Błędy zgłaszane przez diagnostykę:
- P0705 Czujnik zakresu wyboru komponentu Y3/8s1 jest uszkodzony
- P0717 Sygnał z komponentu (czujnika) Y3/8n1 nie jest dostępny
- P0718 Komponent (czujnik) Y3/8n1 jest uszkodzony
- P0720 Usterka obwodu czujnika prędkości wyjściowej
- P0721 Sygnał prędkości wyjściowej skrzyni biegów jest nieprawdopodobny, w porównaniu do sygnału RPM koła
- P0722 Brak sygnału czujnika prędkości wyjściowej
- P0723 Czujnik prędkości wyjściowej jest uszkodzony
- P2200 Sygnał z elementu (czujnika) Y3/8n2 jest niedostępny
- P2201 Element (czujnik) Y3/8n2 jest uszkodzony
- P2204 Sygnał z elementu (czujnika) Y3/8n1 jest niedostępny
- P2205 Komponent (czujnik) Y3/8n1 jest uszkodzony
- P2206 Sygnał z komponentu (czujnik) Y3/8n3 jest niedostępny
- P2207 Wartość komponentu Y3/8n3 jest nieprawdopodobna
- P2550 Komponent (czujnik) Y3/8n3 jest uszkodzony
- P2716 Elektromagnes sterujący ciśnieniem elektryczny
- P2767 Sygnał z elementu (czujnika) Y3/8n2 jest niedostępny
- P2768 Element (czujnik) Y3/8n2 jest uszkodzony
Modele aut w których występuje sterownik skrzyni biegów 722.9:
Mercedes-Benz: W164, W166, W171, R171, W203, W204, W209, W211, W212, W215, W216, W219, W220, W221, W230, W251, W447, W461, W463, X164, W215, G WAGON, GL CLASS, GLK, ML CLASS, SL, SPRINTER, V, VIANO, VITO, E-klasa, C-klasa, R-klasa
Przykładowe numery sterowników:
A0002701700, A0002702900, A0002703400, A0009019400, A0034460310, A0335456632, A0335456732, 5WP21013, 5WP21302, 5WP21340
Naprawa podzespołu skrzyń biegów - Easytronic / DuraShift / i-Shift
Naprawa sterownika półautomatycznej skrzyni biegów EASYTRONIC, Durashift, iShift.
Typowe objawy:
- Kontrolka "F" na liczniku świeci się na stałe lub miga
- Kontrolka "N" na liczniku świeci się na stałe lub miga
- Zamiast numeru biegu na liczniku wyświetlają się kreski
- Samochód wchodzi w tryb awaryjny
- Nie można wrzucić żadnego biegu
- Nie można uruchomić samochodu
- Samochód gaśnie podczas jazdy
- Sprzęgło dziwnie pracuje
- Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni
Błędy zgłaszane przez diagnostykę:
- P0700 - Regulacja skrzyni biegów, wymaganie lampki ostrzegawczej usterek silnika - usterka obwodu prądowego
- P0810 - Błąd sterowania położenia sprzęgła (FORD, MAZDA)
- P0919 - Błąd wybieraka biegu (FORD, MAZDA)
- P1607 - Siłownik sprzęgła, błąd regulatora pozycji
- P1609 - Czujnik położenia siłownika sprzęgła
- P1700 - Problem z działaniem skrzyni biegów
- P1723 - Błąd dostarczania danych z wybieraka biegu
- P1728 - Awaria mechaniczna silnika zmiany biegów
- P1729 - Awaria elektryczna silnika zmiany biegów
- P1730 - Błąd mechaniczny wybieraka skrzyni biegów
- P1735 - Nie nauczono parametrów skrzyni biegów
- P1740 - Regulacja momentu obrotowego (automatyczna skrzynia biegów), sygnał - usterka
- P1784 - Siłownik sprzęgła, błąd regulatora pozycji
Modele aut w których montowany był sterownik Easytronic:
Ford: Fiesta, Fusion (2001-2012)
Honda: Civic
Mazda: 2 (2007-2014)
Mercedes: A-Klasa, Viano
Opel: Agila, Astra G H J, Combo C, Corsa C D, Meriva A, Signum, Tigra, Vectra C, Zafira B
Przykładowe numery sterowników:
93 189 765 BL, 9126186, L0G9D3006400AB, 0132900002, L-OG1D3-0016-03 AB, 1208067, 22880-RPJ-L070-M1, AG9D300711A, GID300607A, AG9D300711B, AG9D300710B, AG9D300709A, 93189764, 55354623, 2S6R-7M168-GF, 93175433, A 168 290 06 04, 01329000084, 55354623, 2S6R-7M168-GF, 93175433, A 168 290 06 04, 0132900008, F13/F17 MTA, EST
*** OFERUJEMY NAJWYŻSZĄ JAKOŚĆ USŁUG NAPRAWY I REGENERACJI ELEKTRONIKI ***
Kontakt:
GLOBAL MOTO SERVICE S.C.
ul. Mysikrólika 18/25
02-809 Warszawa
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kom. 660-711-669
kom. 604-060-729